پارک های تهران

پارک جنگلی چیتگر
این پارک با ۱۴۵۰ هکتار زمین پر درخت و وجود یک پیست دوچرخه سواری، از شمال به زمین های چیتگر، از جنوب به اتوبان کرج، از باختر به پیکان شهر و از خاور به منطقه خرگوش دره محدود می شود. پارک چیتگر از بزرگ ترین پارک های جنگلی استان است که در بیش تر فصل های سال از آن استفاده می شود. این بوستان فضایی بسیار مطلوب برای گذران اوقات فراغت و استراحت آخر هفته مردم دارد.
پارک جنگلی لویزان
این پارک با وسعتی معادل ۱۱۰۰ هکتار که بیش تر کاربرد تفریحی دارد، از شمال به قوچک، از جنوب به شمس آباد، از باختر به ده لویزان و از خاور به پادگان خاتم الانبیاء محدود می شود. پارک لویزان نیز از گردشگاه های بزرگ استان به ویژه شهر تهران است.

پارک جنگلی وردآورد – کرج
پارک جنگلی وردآورد با ۱۰۲۰ هکتار وسعت، دومین پارک جنگلی بزرگ استان است که در محدوده کوه های وردآورد در حد فاصل اتوبان کرج و پادگان سپاه قرار دارد. در سطح استان چند پارک جنگلی دیگر نیز وجود دارد که بیشتر آن ها کاربرد گردشی دارند. بخشی از جنگل های طبیعی استان تهران در نقاط مختلف پراکنده اند. از جمله، جنگل های دامنه جنوبی البرز مناطقی مانند کوه های تهران و کرج (ورد آورد – دره وازگن) را در بر می گیرد. گونه های مختلف درختی و گیاهی مانند پسته، بادام کوهی، داغ داغان، سنجد، تنگرس، گز، ارزن، سماق، سیاه دلیک. مهم ترین درختان این جنگل ها هستند. دامنه های جنوبی رشته کوه البرز نیز در فصل های مساعد سال از گونه های متفاوت گل نسترن و شقایق های وحشی پوشیده می شود وچشم اندازی بسیار بدیع و زیبا می آفریند.
پارک سوهانک
با ۲۰۰ هکتار مساحت / پارک غزال با ۹۷۵ هکتار در شمال شرق تهران.