پیست ورزش های زمستانی تهران

پیست آب علی
این پیست در جاده هراز به فاصله ۵۰ کیلومتری تهران قرار دارد و ارتفاع آن از سطح دریا ۲۸۰۰ متر است. امکانات آموزشی، این پیست را مناسب ترین مکان برای یادگیری اسکی تبدیل کرده است. این پیست همچنین دارای یک لژ خانوادگی به نام محمدی و شامل دستگاهی است که می تواند ۱۵-۱۴ نفر را به قله ببرد. این دستگاه در ابتدای پیست ها قرار دارد. پیست آب علی دارای امکاناتی مانند زمین تنیس، سوار کاری، پرش با کایت، هتل و سه رستوران و تیم پزشکی است. زمان مناسب برای اسکی در این ناحیه اوایل دی تا اواخر اسفند ماه است. برخی از پیست های این منطقه خصوصی اند اما برای استفاده همگان آزاد هستند.
پیست توچال
پیست توچال در ایستگاه پنج تله کابین توچال، در ارتفاع ۳۵۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. تله کابین توچال که تا نزدیکی قله می رسد، سه روز در هفته دایر است. در انتهای ایستگاه پنج، که مجهز به دو پیست اسکی برای ورزشکاران تازه کار و حرفه ای است، چندین رستوران و محل استراحت وجود دارد. این مجموعه دارای دو تله اسکی بشقابی و تله سی یژ است.

پیست شمشک
این پیست در ۵۸ کیلومتری شمال خاوری تهران قرار دارد و ۳۶۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. طول پیست ۳۰۰۰ متر و زمان مناسب برای اسکی در آن، اوایل دی تا پایان اردیبهشت ماه است. پیست شمشک، پیش تر دارای دو هتل برای اقامت اسکی بازان بوده که اکنون به خوابگاه تبدیل شده اند.

 پیست دیزین
پیست دیزین در جاده چالوس در ۶۰ کیلومتری تهران قرار دارد و ارتفاع آن از سطح دریا ۳۸۰۰ متر است. دارای ۲۳ بالابر و مسیر اسکی، سه تله کابین، دو تله سی یژ، هفت تله اسکی و بالابرهای دوچرخه است. از امکانات آموزشی و زمین های تنیس، والیبال، زمین بازی کودکان، پیست اسکی روی چمن نیز برخوردار است و بلندی هایی برای کوه نوردی و راه پیمایی و اسب سواری دارد. هم چنین دارای مسیر هایی برای دوچرخه سواری و شش رستوران است. این پیست زیر نظر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اداره می شود.