لاکپشت های دریایی کیش از عجایب خلقت |موقعیت اطلاعات کامل
لاکپشتهای دریایی کیش marine-turtles-kish از سالیان بسیار دور و به واسطه امنیت و آرامشى که بر سواحل زیباى جزیره کیش حاکم است انواع آبزیان و از جمله لاک پشت ها در آن آشیانه گزیده اند.
دو نوع لاک پشت در خلیج فارس وجود دارد. لاک پشت نوک دار (Hawksbill) و لاک پشت سبز (Green)
درآبهاى ساحلى جزیره مخصوصاً در نزدیکى دماغه غربى و همه سواحل سنگى جنوب و غرب جزیره ، لاک پشت هاى دریایى غول پیکر را به راحتى از فراز دیوارهاى ساحلى مى توان مشاهده نمود. وفور لاک پشت ها در آبهاى ساحلى مخصوصاً درهنگام غروب یکى از جاذبه هاى سواحل صخره اى کیش است
لاک پشتهای دریایی را دریابیم
لاک پشتهای دریایی در اولین حلقه چرخه اکوسیستم دریایی قرار دارند و وجود این آبزیان برای بقای نسل بشر لازم و ضروریست. این جانوارن توازن زیست محیطی را بر عهده داشته و از بین رفتن آنان انسان را مواجه با فاجعه ای بزرگ و جبران ناپذیر خواهد ساخت.
لاک پشتهای دریایی به عنوان گروهی از جانوران که معرف بخش قدیمی و متفاوتی از تنوع زیستی جهان به شمار می روند رده بندی شده اند. این موجودات در راسته ای همراه کروکودیل ها و مارمولک ها از مهره داران ۲۰۰ میلیون سال پیش هستند و بیش از دیگر خزندگان پا به مرحله حیات گذاشته اند
لاک پشتهای دریایی و مارهای دریایی تنها خزندگانی هستند که با زندگی در آب دریا سازش یافته اند. اما ارتباط خود را با خشکی قطع نکرده اند. آنها برای تنفس به سطح آب وابسته هستند و در فصل تولید مثل برای تخم گذاری به سواحل شنی می آیند. لاک پشتها معمولا از گیاهان دریایی، عروس های دریایی، اسفنج ها، لارو سخت پوستان و نرم تنان تغذیه میکنند. لاک پشتهای دریایی پراکنش جهانی دارند و انتشار جغرافیایی آنها در آبهای گرم و نیمه گرم استوایی و از جمله خلیج فارس و دریای عمان است. با توجه به شرایط نامناسب سواحل جنوب ایران محل تخم گذاری لاک پشتهای دریایی به سواحل شنی جزایر محدود گردیده است.
 چند توصیه برای حفظ بقاء این موجودات دوست داشتنى :

۱- بهتر است از شنا کردن در اطراف آنها و یا دست زدن به آنها خوددارى کنید.
۲- از تردد در زیستگاه لاک پشتها خودداری نمایید.
۳- هنگام قایقرانی مواظب لاک پشتهایی که برای تنفس به سطح آب می آیند باشید.
۴- از ریختن زباله و پسمانده در دریا خودداری کنید .
۵- به هنگام غواصی از تعقیب لاک پشتها خودداری نمایید.
۶- از دست زدن به تخم لاک پشتها و یا برداشتن آنها خودداری نمایید