اسکله و پارک تفریحی میر مهنا از دیدنی های کیش که نباید اونو از دست بدهید

اسکله تفریحی میر مهنا Park Mir Mohanna kish  به طول ۱۳۰ متر, عرض ۹ متر و مساحت ۱۵۷۸ متر مربع در شمال جزیره کیش و در پارک تفریحی ساحلی میرمهنا واقع است. این اسکله به روش شمع فولادی و عرشه بتنی در سال ۱۳۸۵ ساخته شده است.

در طول اسکله چهار پلکان برای سوار شدن قایق های تفریحی و چهار محل برای تماشای دریا ساخته شده و دارای نورپرداری زیبا می باشد. با قدم زدن بر روی این اسکله می توان مسجد ساحلی خاتم الانبیاء, اسکله ماهیگیری و رشته کوه های جنوبی کشور ایران را مشاهده کرد. لازم به ذکر است گردشگران و ساکنین می توانند بر روی اسکله و اطراف آن در زمانهای مجاز ماهی گیری کنند ولی شنا کردن در محدوده اسکله ممنوع می باشد .
پارک تفریحی ساحلی میر مهنا :
پارک تفریحی ساحلی میرمهنا در ساحل شمال و شمال غربی جزیره کیش دیدنی است. اسکله تفریحی میرمهنا نیز در این پارک واقع است. این پارک بزرگ عمومی از مسجد خاتم الانبیاء تا میدان جاسک در نوار ساحلی امتداد دارد .

و تنها اسکله ماهیگیری میرمهنا در میان نوار ساحلی سبب شده تا پارک به دو بخش مجزا فاز ۱ از مسجد خاتم تا اسکله ماهیگیری و فاز ۲ بعد از اسکله ماهیگیری تا میدان جاسک)تقسیم شود. فاز ۱ پارک به مساحت حدود ۴۱ هزار متر مربع با مسیر های پیاده رو, آلاچیق ها و محل های پخت کباب و پارکینگ پذیرای گردشگران است و از ویژگی های فاز یک پارک آن است که جنب مسجد خاتم الانبیاء، نمازخانه ساحلی، بازار عربها، کتابخانه عمومی،بازار ماهی فروشی و تماشای ماهی های تازه جنوب, مسیر دوچرخه, چند بوفه و چایخانه قرار دارد

همچنین بیشتر اوقات در انتهای فاز ۱ پارک در کنار اسکله ماهیگیری می توان از تماشای لاک پشت های آزاد لذت برد. گردشگران و ساکنین می توانند بر روی اسکله تفریحی میرمهنا و در پارک در زمانهای مجاز ماهی گیری کنند ولی شنا کردن در محدوده پارک ممنوع می باشد . فاز ۲ به مساحت حدود ۵۰ هزار متر مربع در دست انجام و محوطه سازی آن به اتمام رسیده است. دو زمین بازی کودکان نیز در فاز ۲ ساخته خواهد شد. ویژگی فاز ۲ پارک آن است که جنب مسجد قدیمی جامع سفین و محله بومیان کیش قرار دارد.