پیست ورزش های زمستانی تهران

پیست آب علی
اين پيست در جاده هراز به فاصله 50 كيلومتری تهران قرار دارد و ارتفاع آن از سطح دريا 2800 متر است. امكانات آموزشی، اين پيست را مناسب ترين مكان برای يادگيری اسكی تبديل كرده است. اين پيست همچنين دارای يک لژ خانوادگی به نام محمدی و شامل دستگاهی است كه می تواند 15-14 نفر را به قله ببرد. اين دستگاه در ابتدای پيست ها قرار دارد. پيست آب علی دارای امكاناتی مانند زمين تنيس، سوار كاری، پرش با كايت، هتل و سه رستوران و تيم پزشكی است. زمان مناسب برای اسكی در اين ناحيه اوايل دی تا اواخر اسفند ماه است. برخی از پيست های اين منطقه خصوصی اند اما برای استفاده همگان آزاد هستند.
پيست توچال
پيست توچال در ايستگاه پنج تله كابين توچال، در ارتفاع 3500 متری از سطح دريا قرار دارد. تله كابين توچال كه تا نزديكی قله می رسد، سه روز در هفته داير است. در انتهای ايستگاه پنج، كه مجهز به دو پيست اسكی برای ورزشكاران تازه كار و حرفه ای است، چندين رستوران و محل استراحت وجود دارد. اين مجموعه دارای دو تله اسكی بشقابی و تله سی يژ است.

پیست شمشک
اين پيست در 58 كيلومتری شمال خاوری تهران قرار دارد و 3600 متر از سطح دريا ارتفاع دارد. طول پيست 3000 متر و زمان مناسب برای اسكی در آن، اوايل دی تا پايان ارديبهشت ماه است. پيست شمشک، پيش تر دارای دو هتل برای اقامت اسكی بازان بوده كه اکنون به خوابگاه تبديل شده اند.

 پيست ديزين
پيست ديزين در جاده چالوس در 60 كيلومتری تهران قرار دارد و ارتفاع آن از سطح دريا 3800 متر است. دارای 23 بالابر و مسير اسكی، سه تله كابين، دو تله سی يژ، هفت تله اسكی و بالابرهای دوچرخه است. از امكانات آموزشی و زمين های تنيس، واليبال، زمين بازی كودكان، پيست اسكی روی چمن نيز برخوردار است و بلندی هايی برای كوه نوردی و راه پيمايی و اسب سواری دارد. هم چنين دارای مسير هايی برای دوچرخه سواری و شش رستوران است. اين پيست زير نظر سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري اداره می شود.